Белорусский язык Контрольная
БГУКИ (Белорусский государственный университет культуры и искусств)
Контрольная
на тему: «Белорусский язык»
по дисциплине: «Белорусский язык»
2018
Выполнено экспертами Зачётки c ❤️ к студентам
23.00 BYN
Белорусский язык
Тип работы: Контрольная
Дисциплина: Белорусский язык
Вариант: 2
Работа защищена на оценку "8" без доработок.
Уникальность свыше 40%.
Работа оформлена в соответствии с методическими указаниями учебного заведения.
Количество страниц - 9.
Поделиться
1. Падбярыце і перакладзіце навуковы тэкст на беларускую мову па сваёй спецыяльнасці (0,5 старонкі кнігі звычайнага фармату, прыкладна 100 слоў). У перакладзеным варыянце падкрэсліце словы-тэрміны (да перакладу абавязкова дадайце ксеракопію тэксту-арыгінала з усімі выходнымі дадзенымі)
2. Напішыце 20 слоў-тэрмінаў па сваёй спецыяльнасці, падкрэсліце зычныя і галосныя, напісанне якіх не супадае з вымаўленнем
3. Напішыце словы па-беларуску
4. Устаўце, дзе трэба, прапушчаныя літары
5. Раскрыйце дужкі
а) запішыце, дзе трэба, вялікую літару. Калі ёсць варыянты ў напісанні, трэба напісаць абодва (напрыклад, 9 Мая (свята), 9 мая (дата))
б) запішыце словы разам, асобна, праз дэфіс
6. Перакладзіце словазлучэнні на беларускую мову (для назоўнікаў агульнага роду запішыце два варыянты перакладу)
7. Перакладзіце словазлучэнні на беларускую мову
8. Запішыце колькасныя лічэбнікі словамі і раскрыйце дужкі
9. Праспрагайце наступныя дзеясловы: афармляць, брацца, пець, даваць, даць
10. Ад дзеясловаў утварыце нарматыўныя формы дзеепрыметнікаў і вызначце суфіксы
11. Перакладзіце на беларускую мову дзеепрыметнікавыя спалучэнні
12. Утварыце магчымыя формы дзеепрыслоўяў ад наступных дзеясловаў
13. Перакладзіце словазлучэнні, улічваючы асаблівасці кіравання ў беларускай мове
14. Падбярыце беларускія сінонімы да наступных слоў
1. Падбярыце і перакладзіце навуковы тэкст на беларускую мову па сваёй спецыяльнасці (0,5 старонкі кнігі звычайнага фармату, прыкладна 100 слоў). У перакладзеным варыянце падкрэсліце словы-тэрміны (да перакладу абавязкова дадайце ксеракопію тэксту-арыгінала з усімі выходнымі дадзенымі).
Культурология – наука, формирующаяся на стыке социального и гуманитарного знания о человеке и обществе. Но каждая из этих наук обращена лишь к одной сфере культуры и не исчерпывает всего объема, а «узкая глубина» нередко ограничивает целостное понимание культурных процессов.
Культурология выявляет инвариантные структуры культурных феноменов, определяет динамику их изменений и позволяет рассмотреть не просто каждый культурный феномен в отдельности, но и определить взаимодействие этих феноменов, а также проанализировать их дальнейшее развитие.
Культуралогія – навука, якая фарміруецца на стыку сацыяльных і гуманітарных ведаў пра чалавека і грамадства. Але кожная з гэтых навук звернута толькі да адной сферы культуры і не вычэрпвае ўсяго аб'ёму, а «вузкая глыбіня» нярэдка абмяжоўвае цэласнае разуменне культурных працэсаў.
Культуралогія выяўляе інварыянтныя структуры культурных феноменаў, вызначае дынаміку іх змяненняў і дазваляе разгледзець не проста кожны культурны феномен паасобку, але і вызначыць узаемадзеянне гэтых феноменаў, а таксама прааналізаваць іх далейшае развіццё.
2. Напішыце 20 слоў-тэрмінаў па сваёй спецыяльнасці, падкрэсліце зычныя і галосныя, напісанне якіх не супадае з вымаўленнем.
Развязка, каштоўнасць, рэлігія, культурагенез, анталогія, самазахаванне, індывідуальнасць, прыгажосць, казка, семіётыка, семіёзіс, самасвядомасць, біяграфічны метад, анаталогія, асэнсаванне, інкультурацыя, сацыялогія, самабытнасць.
3. Напішыце словы па-беларуску:
жемчужный, исследование, обелиск, сымпровизировать, гениальный, индивидуум, высокообразованный, своевременно, льготы, мгновение, аудитория, в университете, немилосердный, студенческий, бесхарактерный, дирижер, Ширвиндт, Полесье, сюрреализм, на обложке, отсутствие, писатель, уменьшить, двести, деканат, пьедестал.
Жамчужны, даследаванне, абеліск, зымправізаваць, геніяльны.
4. Устаўце, дзе трэба, прапушчаныя літары:
далікатны, канцылярыя, цырымонія, менеджэр, васемнаццаць, цяжкаваты, апякун, Васняцоў.
5. Раскрыйце дужкі:
а) запішыце, дзе трэба, вялікую літару. Калі ёсць варыянты ў напісанні, трэба напісаць абодва (напрыклад, 9 Мая (свята), 9 мая (дата)):
Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт культуры і мастацтваў, коласаўскі стыль, Дзень Перамогі, краіны Балтыі.
б) запішыце словы разам, асобна, праз дэфіс:
усходнеславянскі, даведачна-бібліяграфічны, літаратурна-мастацкі, Рэч Паспалітая, вострасюжэтны.
6. Перакладзіце словазлучэнні на беларускую мову (для назоўнікаў агульнага роду запішыце два варыянты перакладу):
старинная рукопись, душевная боль, старая шинель, способный ребенок, цинковые белила, хорошее поведение, белорусская живопись, бесконечные хлопоты, манная крупа, набрал полную грудь воздуха, открытая дверь, проявления гуманизма, аплодировали коллеге, говорили со старостой группы Валерой Кравченей, шить из шелка, на берегу реки, как с гуся вода, под тенью дуба, во время переписи населения, писать синими чернилами, рисовать акварелью, бояться собственной тени.
старажытны рукапіс, душэўны боль, стары шынель, здольнае дзіця, цынкавыя бялілы, добрыя паводзіны, беларускі жывапіс.
7. Перакладзіце словазлучэнні на беларускую мову:
последнее издание словаря полнее прежних; этот сценарий интереснее предыдущего; крупнейший в Европе университет; наш язык не хуже других; твой рисунок красивее моего; чьи-то вещи, творчество этого художника гораздо ярче и оригинальней; Нарочь – красивейшее озеро Беларуси; прочитал Степкино сочинение; у нового солиста голос более приятный и звонкий; на конференции выступили наиболее способные студенты; ярчайший образец белорусского изобразительного искусства.
апошняе выданне слоўніка паўней ранейшых; гэты сцэнар цікавей папярэдняга; найбуйнейшы ў Еўропе ўніверсітэт; наша мова не горшая за іншыя; твой малюнак прыгажэйшы за мой; чыесьці рэчы, творчасць гэтага мастака значна ярчэй і арыгінальней.
8. Запішыце колькасныя лічэбнікі словамі і раскрыйце дужкі:
дзвесце восемдзесят чацвертая новая кніга; дваццаць пяць карцін; у тысяча девяцьсот дзевяноста пятым годзе; з васьмю аднакурснікамі; няма і паўтара года; на паўтары старонках; з пяццюдзесяццю трыма падручнікамі; адна трэцяя задання; праз паўтара стагоддзя.
9. Праспрагайце наступныя дзеясловы:
афармляць, брацца, пець, даваць, даць.
Я – афармляю, ты – афармялеш, ён (яно, яна) – афармляюць, мы – афармляем, Вы – афармляеце, яны – афармляюць;
Я – бяруся, ты – бярэшся, ён (яно, яна) – бярэцца, мы – бяромся, Вы – бярэцеся, яны – бяруцца;
10. Ад дзеясловаў утварыце нарматыўныя формы дзеепрыметнікаў і вызначце суфіксы:
аплаціць – аплачаны, суфікс -ан-;
назапасіць – назапашаны, суфікс -ан-;
спаліць – спалены, суфікс -ен-;
вымыць – вымыты, суфікс -т-;
выбраць – выбраны, суфікс –н-;
вынесці – вынесены, суфікс –ен-;
злучыць – злучаны, суфікс –ан-;
аправіць – апраўлены, суфікс –ен-;
выткаць – вытканы, суфікс –н-;
11. Перакладзіце на беларускую мову дзеепрыметнікавыя спалучэнні:
заинтересовавшийся человек, вышедший на сцену, открывшаяся выставка, стимулирующее средство, приносящий прибыль, танцующая балерина, пользующийся привилегией человек, почитаемый коллега, поющий конферансье, угрожающее положение, установившиеся отношения, замёрзшее озеро.
зацікаўлены чалавек, які выйшаў на сцэну, выстава, якая адкрылася, стымулюючы сродак, які прыносіць прыбытак.
12. Утварыце магчымыя формы дзеепрыслоўяў ад наступных дзеясловаў:
браць, спяваць, праспяваць, жыць, ехаць, развівацца.
Браць – беручы, браўшы;
Праспяваць – праспяваўшы.
13. Перакладзіце словазлучэнні, улічваючы асаблівасці кіравання ў беларускай мове:
поблагодарили преподавателя, послали за музыкантом, женился на однокурснице, внимательный к друзьям, простите меня, посмеяться над собой, видела своими глазами, в трех километрах от города, встречались по пятницам, пойти в лес за черникой, заведующий кафедрой, жить с родителями, больной гриппом, похожий на мать, писать по старому адресу, стоять у рояля.
падзякавалі выкладчыку, паслалі па музыку, ажаніўся з аднакурсніцай, уважлівы да сяброў, прабачце мне, пасмяяцца з сябе, бачыла на свае вочы.
14. Падбярыце беларускія сінонімы да наступных слоў:
арфаграфія - првапіс, вернісаж - выстава, генацыд - вынішчэнне, гігант - асілак, гласарый - слоўнік, гуманны - чалавечны, дысгармонія – раз’яднанне.
1. Беларуская мова: Фанетыка. Арфаэпія. Графіка. Арфаграфія. Лексікалогія. Лексікаграфія. Фразеалогія. Марфемная будова слова. Словаўтварэнне. Марфалогія. Сінтаксіс. Пунктуацыя: Вучэб. дапам. для педагагічных ВНУ / Г.Ф. Андарала, В.А. Бекіш, С.К. Берднік і інш.; Пад рэд. Л.М. Грыгор’евай. – Мінск: Выш. шк., 1994 – 367 с.
2. Сучасная беларуская мова: вучэб. дапам. / Л.М.Грыгор’ева [і інш.]; пад агул. рэд. Л.М.Грыгор’евай. – 4-е выд., выпр. – Мінск: Выш. шк., 2011. – 622 с.
3. Тлумачальны слоўнік беларускай мовы: у 5 т. – Мінск: БелСЭ, 1977–1984. – Т.1. – 608 с.; Т.2. – 768 с.; Т.3. – 672 с.; – Т.4. – 768 с.; Т.5. Кн. 1. – 783 с.; Т.5. Кн. 2. – 608 с.
Работа защищена на оценку "8" без доработок.
Уникальность свыше 40%.
Работа оформлена в соответствии с методическими указаниями учебного заведения.
Количество страниц - 9.
Не нашли нужную
готовую работу?
готовую работу?
Оставьте заявку, мы выполним индивидуальный заказ на лучших условиях
Заказ готовой работы
Заполните форму, и мы вышлем вам на e-mail инструкцию для оплаты