1. Найдите в следующих предложениях герундии, инфинитив, причастие и выпишите их, указав часть речи
2. Вставьте нужный по смыслу предлог
3. Поставьте глагол в скобках в нужную форму сослагательного наклонения
4. Проанализируйте предложения. Определите вид подчиненного предложения и способ его соединения с главным предложением. Переведите на русский язык
5. Прочтите текст. Письменно перевидите 2-3 абзацы, ответьте на следующие вопросы, а ответы письменно расположите так, чтобы они могли быть планом к тексту
1. Найдите в следующих предложениях герундии, инфинитив, причастие и выпишите их, указав часть речи
1. The Senate consists of 2 members from each state, chosen (participle II) for 6 years, one third being reelected (participle I, passive) every 2 years.
2. Marry stopped studying (gerund) Law.
2. Вставьте нужный по смыслу предлог
1. He tried very hard, and at last he succeeded in reception of evidence.
2. I have no intention of going to the court with you.
3. Поставьте глагол в скобках в нужную форму сослагательного наклонения
1. If people stopped committing crimes, the world would change for better.
2. I should not have gone there if I were you.
4. Проанализируйте предложения. Определите вид подчиненного предложения и способ его соединения с главным предложением. Переведите на русский язык
1. What they want now is to speak with our director. – Complex sentence consists of 2 clauses, the main one and the subordinate subject clause joined to the main one with the help of conjunctive pronoun ‘what’. Теперь они хотят поговорить с нашим режиссером (руководителем).
2. Andrew who is a very good expert will look through the material tomorrow. – Complex sentence consists of 2 clauses, the main one and the subordinate appositive clause joined to the main one with the help of relative pronoun ‘who’. Андрей, очень хороший эксперт, завтра просмотрит материал.
5. Прочтите текст. Письменно перевидите 2-3 абзацы, ответьте на следующие вопросы, а ответы письменно расположите так, чтобы они могли быть планом к тексту
С конца 18-ого века, с уменьшением количества приговорённых к вышей мере наказания (смертной казни), тюрьма стало также использоваться как место наказания. После отмены ссылки, тюрьма стала главной предусмотренной законом мерой наказания за самые тяжёлые преступления. Обеспокоенность тюремными условиями не уменьшилось за годы.
1. Until the late 18th century, prisons were used primarily for the confinement of debtors who could not pay, of accused persons waiting to be tried, and of those convicted persons waiting for their sentences – death or transportation.
5. The prison has come to be used as a place of punishment because of the decline of capital punishment (death penalty), since the late 18th century.