Ігната Абдзіраловіча Адвечным шляхам
1.Какие черты национального характера белорусов выделяет автор (положительные/отрицательные)?
2.Чем отличается белорусский менталитет от национального характера соседей?
3.Как оценивает автор историю нашей страны с токи зрения влияния на формирования национального характера белорусов?
4.Какой взгляд на роль религии в нашей истории отстаивает автор?
5.Какие социально-экономические и культурные процессы повлияли на формирование белорусского этноса?
6.Какое место в мире отводит белорусам автор и почему?
7.Какое место в мире отводит белорусам автор и почему?
8.С какими идеями автора вы не согласны?
9.С какими идеями автора вы согласны?
1. Какие черты национального характера белорусов выделяет автор (положительные/отрицательные)?
Усходні менталітэт, на погляд Абдзіраловіча, гістарычна грунтуецца на крайніх формах, гэта – схільнасць да крайнасцяў. «Найболей выразнаю адзнакаю іх характару зьяўляецца нахіласьць да ўсяго скрайнага, выразнага, ясна падкрэсьленага, – адзначана ў эсэ.
2. Чем отличается белорусский менталитет от национального характера соседей?
Менталітэт беларусаў, на погляд Абдзіраловіча, адметны ад менталітэту суседзяў – народаў заходніх і ўсходніх дзяржаў.
На погляд беларускага мысліцеля, заходні менталітэт заснаваны на кампрамісе, пагадненні на аснове ўзаемных уступак.
3. Как оценивает автор историю нашей страны с токи зрения влияния на формирования национального характера белорусов?
Выкажам меркаванне, што усходні менталітэт, «нахіласьць да ўсяго скрайнага», мае свой адметны гістарычны падмурак – цэзарапапізм – ідэалогію візантыйскай царквы, якая прызнае імператара стаўленнікам Бога на зямлі.
4. Какой взгляд на роль религии в нашей истории отстаивает автор?
Зусім іншы погляд на формы жыцця на Захадзе. Любая ідэя, якая «хоча абхапіць усё жыцьцё: яе ў Заходняй Эўропе затруць, скароцяць, абцягнуць тысячамі компрамісаў», – адзначае Абдзіраловіч.
5. Какие социально-экономические и культурные процессы повлияли на формирование белорусского этноса?
Погляд Абдзіраловіча на тагачасныя падзеі як на «часы агульнай заблутанасьці» стане больш зразумелым, калі нагадаем, што пачатак ХХ стагоддзя – гэта быў час змены парадыгмы ў еўрапейскім мысленні, які супаў з радыкальнымі палітычнымі і сацыяльнымі пераўтварэннямі на Беларусі, вызначальная рыса якіх – імкненне да пабудовы сваёй дзяржаўнасці.
6. Какое место в мире отводит белорусам автор и почему?
Мова суправаджае свядомую дзейнасць чалавека на працягу ўсяго жыцця, вось чаму мове вучаць ад нараджэння. Яна выступае як сродак навучання, развіцця і патрыятычнага выхавання асобы, паколькі цесна звязана з чалавекам – носьбітам свядомасці, а свядомасць знаходзіцца ў адзінстве з мовай і маўленнем.
7. Какие формы общественных объединений импонируют автору?
Для абгрунтавання сваіх поглядаў Абдзіраловіч паспрабаваў адшукаць у гісторыі прыклады сацыяльных аб’яднанняў, якія садзейнічалі творчаму развіццю асобы. У якасці ўзора ён упамінае «беларускія сябрыны, паўночна-славянскія ватагі, чорнагорскія ўдружэньні, чэскія задругі», якія займаліся промысламі, у іх асяродку панаваў вольны, творчы дух, а калі каму там не падабалася, то ён свабодна мог «пакінуць сябрыну, адыйсьці»; калі ўсе незадавольны – у такім выпадку «сябрына распадаецца» [2, с.40].
8. С какими идеями автора вы не согласны?
На маю думку нельга пагадзіцца з тым, што Абдзіраловіч крытычна ставіцца да прыватнай уласнасці, якая «становіць камень датыканьня буржуазных і соцыялістычных вучэньняў» [2, с.42].
9. С какими идеями автора вы не согласны?
На маю думку нельга пагадзіцца з тым, што Абдзіраловіч крытычна ставіцца да прыватнай уласнасці, якая «становіць камень датыканьня буржуазных і соцыялістычных вучэньняў» [2, с.42].