I. Перепишите предложения, раскрыв скобки, поставьте глагол в требуемом времени и залоге. Выпишите глаголы и укажите их видовременную форму
II. Вставьте артикль, где необходимо
III. Вставьте правильный предлог или послелог, где необходимо
IV. Вставьте правильное местоимение
V. Прочитайте текст и письменно переведите 2-й абзац
VI.Письменно ответьте на вопросы по тексту
I. Перепишите предложения, раскрыв скобки, поставьте глагол в требуемом времени и залоге. Выпишите глаголы и укажите их видовременную форму
1. If the weather keeps fine, we’ll stay here until the end of the month.
2. She said she had already bought all the Christmas presents.
3. At the moment, I am considering, whether or not to apply for that job I saw in the paper.
4. I turned round and saw a girl at the far end of the street. She was calling for help.
1. keeps – Present Simple, shall stay – Future Simple.
2. had bought – Past Perfect.
3. am considering – Present Continuous.
4. turned, saw – Past Simple, was calling – Past Continuous.
II. Вставьте артикль, где необходимо
1. The robbers had left by the time the police arrived.
2. What were you doing when you heard the news?
III. Вставьте правильный предлог или послелог, где необходимо
1. The initials V.I.P. stand for Very Important Person.
2. It hurt the eyes to look at the sun.
IV. Вставьте правильное местоимение
1. She wore a coat to protect herself from cold.
2. I have two packs of cards. One is on the table, the other is in the drawer.
V. Прочитайте текст и письменно переведите 2-й абзац
MARKETING MANAGEMENT
Management is a function of planning, organizing, coordinating, directing and controlling. Any managerial system, at any managerial level, is characterized in terms of these general functions.
Management is a variety of specific activities. Marketing management refers to a broad concept covering organizations of production and sales of products, which is based on consumer requirements research. All companies try to look beyond their present situation and develop a long-term strategy to meet changing conditions in their industry.
Управление – это целый ряд конкретных видов деятельности. Управление маркетингом ссылается на широкое понятие, охватывающее организации производства и реализацию продукции, которое основано на исследовании потребительских требований. Все компании пытаются выйти за рамки своей нынешней ситуации и разработать долгосрочную стратегию для удовлетворения меняющихся условий в своей отрасли.
VI. Письменно ответьте на вопросы по тексту
1. What is strategic planning? - Strategic planning includes defining the company's long-term objectives as well as specific objectives, such as sales volume, market share, profitability and innovation, and deciding on financial, material and other resources necessary to achieve those objectives.