Сачыненне на тэму футбол
Спорт – гэта лепшае, што існуе для ўзняцця свайго духу, падтрымлівання фізічнай формы і здароўя чалавека. Таму я гэтым і займаюся. Мой любімы від спорту – гэта футбол. Футбол – гэта гульня мільёнаў, гульня, якая вершыць лёс і ўзносіць на вяршыню сусветнага футбола толькі самых годных, моцных і ўмелых гульцоў.
Футбол я палюбіў яшчэ з самага дзяцінства за яго дасканаласць як лепшы з відаў спорту, яго вытанчанасць, сілу, упартасць і смагу бегаць і забіваць у вароты мяч, за камандную і неверагодна прыгожую гульню футбалістаў. Мая першая любімая каманда – Real Madrid C.F. Гэты неверагодны іспанскі клуб выхаваў футбалістаў з сусветным імем: Раўль, Ікер Касільс, Карвахаль, Гуці, Мата і іншых выдатных спартсменаў. На яго рахунку шэсцьдзесят пяць нацыянальных трафеяў: рэкордныя трыццаць чатыры тытулы чэмпіёна Ла Лігі, а таксама дзевятнаццаць Кубкаў Караля, адзінаццаць Суперкубкаў Іспаніі і адзін Кубак Лігі.
Еўрапейскі футбол і Еўрапейскія футбольныя клубы – лепшыя, асабліва: FC Barcelona, Manchester United, FC–Bayern, Real Madrid C.F. Гэтыя футбольныя клубы як дыктатары сусветнага футбола, яны ствараюць яго сённяшнюю гісторыю. Гэтыя клубы асуджаныя на вечную славу і папулярнасць сярод мільёнаў фанатаў.
Футбол – гэта насколькі крутая гульня, што ў яе гуляюць як дзеці і падлеткі, так і дарослыя людзі. Гульня ў футбол насычана морам пазітыву, гэта вельмі складаная эмацыйная гульня, таму што падчас футбола ў футбалістаў здаюць нервы, яны злуюцца, моцна сварацца і нават б'юцца на стадыёнах з футбалістамі іншых каманд. Такія бойкі адбываюцца як у дваровым футболе, так і ў прафесійным.
У школе на ўроках фізкультуры ўсе дзеці жадаюць толькі аднаго: падзяліцца на дзве каманды, атрымаць мяч і гуляць у футбол. Пасля школы дзеці заўсёды затрымліваюцца на стадыёне паганяць яшчэ крыху мяча з сябрамі.
ЗАДАННЕ ДА ЗАЛІКУ
Выпісаць на 5 прыкладаў да кожнага з відаў моўнай інтэрферэнцыі:
- фанетычная: здароўя – здоровья, мільёнаў – миллионов, дзяцінства – детства, восем – восемь, добра і ўпарта – хорошо и упрямо.
- марфалагічная: займаюся – занимаюсь, вершыць лёс – вершит судьбу, натоўп людзей – толпа людей, дзве – две, выйграўшы – выиграв.
- лексічная: лёс – судьба / лес – площадь земли, заросшая деревьями; смага – жажда / смог – чрезмерное загрязнение воздуха вредными веществами; у бел. мове “хвароба” (літаратурнае значэнне) / у рускай мове “хвороба” (дыялектнае значэнне); пачаць – предпринять, затеять / начать – приступить к какому-нибудь действию.
- словаўтваральная: узносіць – возносить, дзяцінства – детства, імем – именем, эмацыйная – эмоциональная, насычана – насыщена, таленавітыя – талантливые.
- сінтаксічная: паганяць яшчэ крыху мяча – погонять еще немного в мяч; дзве гадзіны – два часа, трыццаць чатыры тытулы – тридцать четыре титула, некалькі разоў на тыдзень – несколько раз в неделю, глядзець сябе – смотреть за собой.
- акцэнтная: ве/ршыць – верши/ть, эмацы/йная – эмоциона/льная, дваро/вым – дворовы/м, прафесі/йным – профессиона/льным, выгляда/ць – вы/глядеть.
1. Знайдзіце і выпішыце словы, якія ілюструюць наступныя асаблівасці фанетычнай сістэмы беларускай мовы (па 5 прыкладаў на кожную рысу):
а) аканне: Еўропа – Еўрапейскі, профі – прафесійны, хлопчык – хлапчук, натоўп – таўпа, шэсць – шасці.
яканне: верх – вяршыня, дзеці – дзяцінства, імем – имя, дзеўчына – дзяўчынка, чэмпіён – чэмпіянат.