1. Put the verb in brackets into the Present Continuous Tense. Раскройте скобки, употребляя глагол в Present Continuous.
2. Use the Present Indefinite or the Present Continuous Tenses. Раскройте скобки, употребляя глагол в Present Indefinite или Present Continuous.
3. Use the correct form of the verb “to be” (the Present Continuous or the Past Continuous Tenses). Употребите глагол “to be” в правильной форме и времени (Present Continuous or Past Continuous).
4. Use the Past Indefinite or the Past Continuous, the Present Indefinite or the Present Continuous Tenses. Раскройте скобки, употребляя Past Indefinite или Past Continuous, Present Indefinite или Present Continuous.
5. Match parts I and II. Соотнесите 1 и 2 части предложения.
6. Translate into English. Use Indefinite or Continuous Tense forms. Переведите на английский язык.
7. Make the following sentences interrogative. Образуйте различные типы вопросительных предложений. Обозначьте тип вопроса.
8. Choose the right variant. Выберите правильный вариант
9. Use “some”, “any”, “no” or their derivatives. Вставьте местоимения “some”, “any”, “no” или их производные.
10. Choose the right pronoun.
11. Insert “much”, “many”, “little”, “few”, “a little”, “a few”. Вставьте местоимения “much”, “many”, “little”, “few”, “a little”, “a few”.
12. Translate into English using “some”, “any”, “much”, “many”, “little”, “few”, “a little”, “a few” or their derivatives. Переведите на английский язык, выбрав правильное местоимение или его производное.
13. Make sentences using “to be going to” construction. Составьте предложения, используя оборот “to be going to”.
14. Disagree as in the model (both, neither... nor). Выразите свое несогласие, используя модель (both, neither... nor).
15. Express the same idea in English (either... or, neither... nor). Скажите это по-английски.
16. Read the text. Прочтите текст.
17. Translate the text into Russian in written form. Письменно переведите текст.
18. Make up all possible types of questions (general, alternative, disjunctive, special, question to the subject). Поставьте различные типы вопросов к следующим предложениям, обозначьте тип вопроса.
19. Answer the questions on the text in written form. Письменно ответьте на вопросы по тексту.
1. Put the verb in brackets into the Present Continuous Tense. Раскройте скобки, употребляя глагол в Present Continuous.
1. Father is watching TV now.
2. Listen! Somebody is knocking on the door.
2. Use the Present Indefinite or the Present Continuous Tenses. Раскройте скобки, употребляя глагол в Present Indefinite или Present Continuous.
1. Run downstairs, your uncle is waiting for you.
2. Children love to play with sand.
3. Use the correct form of the verb “to be” (the Present Continuous or the Past Continuous Tenses). Употребите глагол “to be” в правильной форме и времени (Present Continuous or Past Continuous).
1. What was she writing when mother entered the room?
2. The doctor and the nurse are taking care of the sick man.
4. Use the Past Indefinite or the Past Continuous, the Present Indefinite or the Present Continuous Tenses. Раскройте скобки, употребляя Past Indefinite или Past Continuous, Present Indefinite или Present Continuous.
1. What did you do while I was writing the letter yesterday?
2. Where is Steve? He is preparing for the new trial in the next room.
3. I do not understand what Mr. Green does.
5. Match parts I and II. Соотнесите 1 и 2 части предложения.
1. He was skating from five till nine yesterday (f)
2. My sister will graduate from the university next year (e)
6. Translate into English. Use Indefinite or Continuous Tense forms. Переведите на английский язык.
1. По вечерам мы обычно смотрим телевизор. Сейчас вечер и мы смотрим телевизор. – We usually watch TV in the evening. It is evening now and we are watching TV.
2. Посмотри в окно! Идёт проливной дождь. У нас часто идёт дождь. – Look out of the window! It is pouring rain! It is often rains here.
3. Как бежит время! Вчера в это время я плавал в Чёрном море. – How time flies! I was swimming in the Black Sea yesterday at that time.
7. Make the following sentences interrogative. Образуйте различные типы вопросительных предложений. Обозначьте тип вопроса.
1. She is looking for her gloves now.
General: Is she looking for her gloves now?
Alternative: Is she looking for her gloves or scarf now?
2. Yesterday at 7 o’clock the doctor was driving to his patient.
General: Was the doctor driving to his patient yesterday at seven o’clock?
Alternative: Was the doctor driving to his patient yesterday at seven o’clock or at nine o’clock?
8. Choose the right variant. Выберите правильный вариант
1. Lake Erie is one of the ... Great Lakes in North America.
b) fifth
2. Open page 305.
b) three hundred and five
9. Use “some”, “any”, “no” or their derivatives. Вставьте местоимения “some”, “any”, “no” или их производные.
1. There is nothing provocative in her behavior.
2. Nobody can help me, I’m totally lost.
3. I have some interesting news to tell you.
10. Choose the right pronoun.
1. Sometimes (a) the greatest gain is to be a loser.
2. Selfish people think mainly of themselves (b).
11. Insert “much”, “many”, “little”, “few”, “a little”, “a few”. Вставьте местоимения “much”, “many”, “little”, “few”, “a little”, “a few”.
1. I have little interest in politics.
2. Teachers give pupils too much homework.
3. Mr. White is a little older than his sister.
12. Translate into English using “some”, “any”, “much”, “many”, “little”, “few”, “a little”, “a few” or their derivatives. Переведите на английский язык, выбрав правильное местоимение или его производное.
1.У них мало времени. – They have little time.
2. На катке много детей. – There are many children on the rink.
3. Сколько у него денег сейчас? – How much money is he having now?
13. Make sentences using “to be going to” construction. Составьте предложения, используя оборот “to be going to”.
1. My parents are going to the South next year.
2. Her mother is going to buy her a silver chain for her birthday.
14. Disagree as in the model (both, neither... nor). Выразите свое несогласие, используя модель (both, neither... nor).
model: We need both fruit and vegetables.
We need neither fruit nor vegetables.
1. Mike and Jane both have their faults. – Neither Mike, nor Jane have their faults.
15. Express the same idea in English (either... or, neither... nor). Скажите это по-английски.
1. Николай принимает душ или утром, или вечером. – Nikolay takes a shower either in the morning, or in the evening.
16. Read the text. Прочтите текст.
17. Translate the text into Russian in written form. Письменно переведите текст.
НА ТАМОЖНЕ
Таможенный инспектор США Гарри Стэндиш прибыл на станцию таможенного досмотра номер одиннадцать. Незадолго до этого, красная лампочка на стеновой панели около центрального большого таможенного зала свидетельствовала о том, что у инспектора возникла проблема и ему нужна помощь диспетчера. Большинство пассажиров, прибывших на борт самолета Скандинавских авиалиний из Копенгагена, покинули таможню. Только эта хорошо одетая американка, Миссис Харриет Моссман, которая только что вернулась из месячной поездки по Англии, Франции и Дании, настаивала на том, что все, что у нее было, - это туфли. Общая заявленная стоимость составляла девяносто долларов - на десять долларов меньше, чем ей позволяли беспошлинно.
Молодой инспектор был подозрителен. Во – первых, шесть платьев, все хорошего качества, - были без этикеток. Покрой платьев был безошибочно французским, так же, как и пошив шубы. Тоже самое было и с тремя дорогими свитерами. Они также были без этикеток, и были безошибочно из Шотландии, в типичных британских оттенках, недоступных в Соединенных Штатах. Все это и многое другое сотрудники таможни изучили в рамках своей подготовки.
18. Make up all possible types of questions (general, alternative, disjunctive, special, question to the subject). Поставьте различные типы вопросов к следующим предложениям, обозначьте тип вопроса.
1. US Customs Inspector Harry Standish arrived at Customs inspection station.
General: Did US Customs Inspector Harry Standish arrive at Customs inspection station?
Alternative: Did US Customs Inspector Harry Standish arrive at Customs inspection station or at Car inspection station?
2. When he probed the powder in the compact, he extracted a diamond and a ruby ring.
General: Did he extract a diamond and a ruby ring, when he probed the powder in the compact?
Alternative: Did he extract a diamond and a ruby ring, when he probed the powder in the compact or when he inspected a lipstick?
19. Answer the questions on the text in written form. Письменно ответьте на вопросы по тексту.
1. Why did Harry Standish arrive at the station number 11? – Harry Standish arrived at the station number eleven, because he was a US Customs Inspector.
2. Harry was a highly qualified customs officer, wasn’t he? – Yes, he was. Harry was a highly qualified customs officer.
3. Where was Mrs. Harriet Mossman from? – Mrs. Mossman was from America.