Белорусская детская литература
СГПК (Солигорский государственный педагогический колледж)
Шпаргалка
на тему: «Белорусская детская литература»
по дисциплине: «Белорусская детская литература»
2021
15.00 BYN
Белорусская детская литература
Тип работы: Шпаргалка
Дисциплина: Белорусская детская литература
Работа выполнена без доработок.
Уникальность свыше 40%.
Работа оформлена в соответствии с методическими указаниями учебного заведения.
Количество страниц - 48.
Поделиться
3. Зрабіць, літаратурна-мастацкі аналіз казкі “Жук і слімак” Максіма Танка.
Казка «Жук і слімак», як і кожная казка, мае дыдактычную скіраванасць. Умоўна-казачная форма цесна спалучана ў гэтым творы з рэалістычна-праўдзівым адлюстраваннем рэчаіснасці. Аўтар, звяртаючы ўвагу на няўдзячнасць жука («Забыўся пра пягоды, / / 1 не на ўме ж уку, / / Што абяцаў паднесці / / Ён ха т у слімаку» [56]), засцерагае і сваіх чытачоў ад падобнай рысы характару. Паказ рэальнага канфлікту канцэнтруе ўвагу на станоўчым жыццёвым вопыце чалавецтва, для якога характэрны ўзаемадапамога, удзячнасць, падтрымка і выручка ў складаных сітуацыях.
6. Аналіз жанраў публікацый, зместу раздзелаў і іх тэматыкі ў дзіцячым часопісе “Бярозка”.
Творчасць В. Biткi для дзяцей — свет чарадзейства, хараства, незвычайных прыгод, прывабнай rapмонii гукаў i фарбаў. Гэта неацэнны скарб, які можа быць шырока выкарыстаны i выкарыстоўваецца настаўнікамi на ўроках i ў час прагулак з дзецьмі ў лес, на рэчку. возера, для напісання сцэнарыяў paнішнікaў, тэматычных дэкламацый, для правядзення жывой размовы-ryтapкi пра родную мову, прыроду, пра дабрыню i чалавечнасць. Паэт пісау пра сваё маленства, пра настаўнікаў у жыцці і літаратуры. Шматграннасць таленту. старычны лёс беларускага народа, яго мінулае, сучаснае і будучае, сцвярджэнне народа ў праве на сваю бацькаўшчыну, на сваю нацыянальную годнасць як асноўныя тэмы творчасці паэта Далучэнне да дзіцячай літаратуры. Псторыя стварэння першай казкі для дзяцей "Вавёрчына гора"(1947).Пафас дзейснай дабраты, узаемадапамогі, калектывізму, народна-песенная вобразнасць.
9. Аналіз жанраў публікацый, зместу раздзелаў і іх тэматыкі ў дзіцячым часопісе “Вясёлка”.
«Вясёлка» — беларускі штомесячны часопіс для дзяцей. Прадназначаны ў асноўным для чытачоў малодшага школьнага ўзросту, некаторыя матэрыялы даступны і для чытаньня дашкольнікам. Сярод часопісаў, якія выдаюцца ў Рэспубліцы Беларусь для розных узроставых груп дзяцей, стаіць паміж чытанкай-маляванкай для дашкольнікаў «Буся» і часопісам для сярэдняга і старэйшага школьнага ўзросту «Бярозка». Распаўсюджваецца праз падпіску поштай і продаж у «Белсаюздруку». Падпісныя індэксы на «Белпошце»: для індывідуальных падпісчыкаў — 74845, для ведамасных — 748452.
12. Літаратурна-мастацкі аналіз апавяданняў Васіля Хомчанкі для дзяцей дашкольнага ўзросту “Яшава рукавічка”.
Для таго, каб выклікаць у вучняў эмоцыі, можна выкарыстаць пытанне з мэтай асэнсавання загалоўка твора на этапе актуалізацыі ведаў і на заключным этапе ўрока. Усё гэта можна аформіць наступным чынам: Такі прыём развівае творчае мысленне і дапамагае стварыць першаснае, але запамінальнае ўспрыманне твора.
15. Ахарактарызаваць казкі пра жывёл.
Казкі пра жывёл, чарадзейныя, сацыяльна-бытавыя. Казкi пра жывёл самыя старажытныя («Зайкава хатка», «Лѐгкi хлеб»), дзеючымi асобамi ў iх з´яўляюцца жывёлы, якiя надзяляюцца тыповай рысай чалавечага характару (хiтрасць, мудрасць, баязлiвасць), У сусветным фальклоры вядома каля 140 сюжэтаў казак пра жывёл.
18. Ахарактарызаваць чарадзейныя казкі.
Чарадзейныя казкi вылучаюцца сістэмай вобразаў, эпічнасцю апавядання («Каток – залаты лабок», «Музыка-чарадзей»). Іх героі надзелены незвычайнымі здольнасцямі. Казкі заснаваны на вымысле аб цудадзейным, спалучаюць фантастычны i рэальны змест, адлюстроўваюць веру ў лепшую будучыню.
21. Зрабіць літаратурна-мастацкі аналіз апавядання Янкі Маўра “Максімка”.
Апавяданне «Максiмка» (1946) Герой Максимка – ахвяра вайны. Письменнiк звяртае увагу на тым, што грамадства павiнна клапацiцца пра сiрот, а найлепш гэта можа адлюстравацца ва ӯсынаӯленнi такiх дзяцей, кааб даць iм сям´ю, змянiць загiнуӯшых бацькоӯ. Максiмка ӯспрымае афiцэра сваiм бацькам. Дарослыя не могуць знiшчыць даверлiвасцi дзiцяцi i прымаюць рашэнне аб усынаӯленнi.
24. Аналіз жанраў публікацый, зместу раздзелаў і іх тэматыкі ў дзіцячым часопісе “Буся”.
«Буся» — беларускі літаратурна-мастацкі часопіс для дзяцей дашкольнага ўзросту, чытанка-маляванка. Перыядычнасць — два разы ў месяц. Заснавальнік: рэдакцыя часопіса «Вясёлка».
Першы нумар чытанкі-маляванкі для дашкольнікаў “Буся” пабачыў свет у жніўні. Выданне адразу палюбілася чытачамі. Гэта і не дзіва: часопіс атрымаўся надзвычай цікавым і яркім, пазнавальным і вясёлым, аздобленым вельмі прыгожымі малюнкамі. У лістападзе ў Нацыянальным цэнтры творчасці дзяцей і моладзі ў Мінску адбылася прэзентацыя другога нумара “Бусі”. Чытанку-маляванку прадставілі яе “хросныя бацькі” – галоўны рэдактар Уладзімір Ліпскі і Раіса Баравікова. У суаўтарстве вядомыя пісьменнікі стварылі казку пра алфавіт “Чароўныя літары”.
27. Зрабіць літаратурна-мастацкі аналіз апавядання ”Пяць лыжак заціркі” Змітрака Бядулі.
Апавяданнях адчуваецца пратэст пiсьменнiка супраць бязрадаснага дзяцiнства i сацыяльна-грамадскiх умоӯ, якiя пазбаӯляюць дзяцей шчасця; 2) творы, у якiх З. Бядуля iмкнецца пранiкнуць ва ӯнутраны свет маленькага чалавека, раскрыць яго псiхалогiю, паказаць яго здольнасцi i таленты («Велiкодныя яйкi», «Дзе канец свету»).
«пяць лыжак зацiркi» - Сям´я хворага Антося i Агаты чакае зацiркi. Вясна, па вёсках пануе галадуха, Агаце пашанцавала выенчыць фунт мукi ӯ суседа i прыгатаванае снеданне стала вялiкiм святам для шчаслiвай у той момант сям´i. Вялiкiм няшчасцем стаӯ прыход не менш галоднай суседкi Сцёпчыхi, якая з´ела 5 лыжак зацiркi.
30. Зрабіць літаратурна-мастацкі аналіз апавядання Зоські Верас “Птушыная ёлка”.
У апавяданні “Птушыная елка” пісьменніца расказвае пра дзіцячую дапамогу птушкам у галодна-халодную для іх зімовую пару. Неназойліва, праз здольнасць хлопчыкаў суперажываць, праяўленую імі ініцыятыву, апісанне паводзін безабаронных птушак і эмацыянальную перадачу іх “унутранага” стану, сцвярджаецца думка аб неабходнасці дзейснай любові да ўсяго жывога на зямлі. Глыбокі філасофскі падтэкст мае апавяданне “Прыйшла вясна”. Бацька, як чалавек з жыццёвым вопытам, спрабуе давесці свайму малому сыну ідэю абавязковага, запраграмаванага прыродай аднаўлення жыцця.
33. Зрабіць літаратурна-мастацкі аналіз апавядання Янкі Маўра “Шчасце”.
Апавяданне «Шчасце»Радасцю поӯняцца сэрцы герояӯ апавядання: дарослы i хлопчык 8г. Яны сустрэлiся на мосце. Дарослы бачыӯ, што хлопчык быӯ радасны, але гэту радасць ён зразумеӯ па-свойму. Аказалася, што добры настрой хлопчыка тлумачыӯся не толькi хараством i пяшчотай летняга дня, а на галаве ӯ яго была новая шапка. Хлопчыку вельмi хацелася, кааб дарослы заӯважыӯ тую шапку. А ён не бачыӯ, бо для дарослага новая рэч – справа такая звычайная. Хлопчык не вытрымаӯ. З крыӯдай, папроам прагучаӯ яго крык: «Дзядзя! Шапка!» Ι даросламу адразу ӯсё стала зразумела, i ён паспяшыӯся выправiць памылку. Эцюд заканчваецца тым, што шчаслiвыя героi «разышлiся кожны сваiм шляхам».
36. Казачная паэма “Рак-вусач” Якуба Коласа. Параўнальны аналіз сюжэта з казкай “Цяжкая доля”.
Казка ’’Цяжкая доля’’, пабудаваная на народным сюжэце, акрамя свайго аптымістычнага гучання, нясе глыбока філасофскую думку пра шчасце, што заключаецца ў жыцці для іншых, нягледзячы на вялікія духоўныя і фізічныя намаганні. Акрамя таго, гэты твор для сучаснага гарадскога чытача мае пазнавальнае значэнне: у ім паказана нялёгкая праца хлебароба.
39. Зрабіць літаратурна-мастацкі аналіз апавядання Янкі Маўра і “Незвычайная прынада”.
Апавяданне «незвычайная прынада» таксама трагiчнае. Ιндыя была ӯ той час англiйскай калонiяй. Мiстэр Блэнсдорф i Гопкiнс выкарыстоӯвалi ӯ якасцi прынады на кракадзiлаӯ жывое дзiця. Бацька Асан завёӯ свайго 10 гадовага сына Сiдру для прынады для кракадзiлаӯ. Яму абяцалi, што з хлопчыкам нiчога дрэннага не здарыцца. Калi не скарыстаць гэты выпадак, то ӯсё роӯна загiне сын, ды i яны ӯсе разам. Жонке ён нiчога не сказаӯ. Але здарылася нечаканае i хлопчык застаӯчя калекам, страцiӯ нагу. За гэту нагу сям´я кармiлася некалькi месяцаӯ. А потым зажылi як раней.
42. Зрабіць літаратурна-мастацкі аналіз верша “Сын і маці” Янкі Купалы. Вобразы маці і сына.
У вершы-дыялогу «Сын І Маці» маленькі хлопчык пытае ў маці, чаму яна так плача, гледзячы ў неба, ды яшчэ ўвосень яго крыжом. Маці адказвае, што ад неба залежыць ўраджай, - град можа пабіць зерне. Чорная хмара прайшла, не закрануўшы дом, але ўсё ж маці нястрымна плача. І гэта вельмі здзіўляе сына. Верш заканчваецца шматкроп'ем. Такі абрыў не выпадковы. Ён дае магчымасць чытачу змадэляваць наступную рэпліку ў гэтым дыялогу, якая будзе ўжо належаць маці.
45. Першая беларуская кніжка для дзяцей - “Беларускі лемантар” (1906г.). Значэнне чытанкі ў развіцці беларускай дзіцячай літаратуры.
«Беларускі лемантар» -- першая кніга для навучання дзяцей на беларускай мове, 1906 г.
Пачатак XX стагоддзя адзначыўся беларускім культурна-нацыянальным адраджэннем, якое пашырылася пасля рэвалюцыі 1905 года. У гэты час пачалі адкрывацца нацыянальныя школы, быў легалізаваны беларускі друк (пачалі выходзіць такія газеты як «Наша доля» і «Наша ніва»). У 1906 годзе выходзіць першая кніга для навучання дзяцей на роднай мове «Беларускі лемантар» (аўтар невядомы).
48. Першая беларуская кніжка для дзяцей: “Другое чытанне для дзяцей““
беларусаў” (1909г.) Якуба Коласа. Значэнне чытанкі ў развіцці беларускай дзіцячай літаратуры.
Кнiга ӯяӯляе сабой хрэстаматыю для вучняӯ 2 класа.
Падручнiк складаецца з 7 раздзелаӯ: першыя чатыры прысвечаны порам года; тром апошнiм раздзелам аӯтар даӯ адпаведна наступныя назвы: «Родныя вобразы», «Вершы i байкi», «казкi». Першыя 1-4 раздзелы пiсьменнiк вылучыӯ паводле тэматычнага прынцыпу, а два апошнiя – паводле жанравага.
Малюнкi прыроды, апiсаныя Коласам у чытанцы эмацыйныя i маляӯнiчыя. На фоне прыродных з´яӯ даволi часта адлюстраваны забавы дзяцей, праца дарослых.
Першыя чатыры раздзелы чытанкi маюць цыклiчную структуру. Аӯтар паступова прасочвае пачатак кожнай пары года – з´яӯленне новых пракмет i пераход яе ӯ наступную. Пачынаецца кнiга апiсаннямi змен у прыродзе, якiя рыносiць вясна, бо гэтая пара года асаблiва важны этап у жыццi прыроды.
Работа выполнена без доработок.
Уникальность свыше 40%.
Работа оформлена в соответствии с методическими указаниями учебного заведения.
Количество страниц - 48.
Не нашли нужную
готовую работу?
готовую работу?
Оставьте заявку, мы выполним индивидуальный заказ на лучших условиях
Заказ готовой работы
Заполните форму, и мы вышлем вам на e-mail инструкцию для оплаты