1 Развіцце вуснага маўлення вучняў на ўроках мовы і чытання
2. Урок літаратурнага чытання ў 3 класе
СПІС ВЫКАРЫСТАНЫХ КРЫНІЦ
1 Развіцце вуснага маўлення вучняў на ўроках мовы і чытання
Сучасная беларуская мова – адна з асноўных форм існавання беларускай нацыянальнай культуры. Яна выкарыстоўваецца ва ўсіх сферах вусных і пісьмовых зносін, таму выступае як вуснае маўленне і пісьмова-кніжнае маўленне. Адрозніваюць гэтыя формы на ўсіх узроўнях – фанетычным, марфалагічным, сінтаксічным, фразеалагічным, лексічным і стылістычным. Культура мовы (маўленне) – гэта найперш валоданне нормамі вуснай і пісьмовай форм літаратурнй мовы, а таксама ўменне выкарыстоўваць разнастайныя сродкі ў адпаведнасці з мэтамі і зместам маўлення. Увогуле, тэрміны “мова” і “маўленне” часцей за ўсё падаюцца ў нашым мовазнаўстве як тоесныя. Аднак паміж мовай і маўленнем ёсць пэўныя адрозненні: мова – сістэма знакаў, якія абазначаюць рэчаіснасць; маўленне – спосаб перадачы думкі праз мову. Мова – з’ява калектыўная, а маўленне можа быць індывідуальным, унутранным, знешнім. Маўленне – гэта валоданне моваю, працэс моўных зносін паміж людзьмі, перадача думкі на адлегласць…
2. Урок літаратурнага чытання ў 3 класе
Тэма:А.Пальчэўскі “Добрае слова”
Мэта: фарміраваць ўменне правільна і свядома ўспрымаць літаратурныя творы і пераносіць вядомыя спосабы дзеяння ў новую жыццёвую сітуацыю
Задачы: вучыць правільна, асэнсавана, выразна чытаць тэкст, вызначаць яго тэму і ідэю; параўноўваць, аналізаваць тэксты, рабіць вывады; развіваць маўленчыя навыкі, уменне разважаць над прачытанным; садзейнічаць выхаванню паважлівага стаўлення да іншага чалавека, жаданне дапамагаць і рабіць дабро,душэўнай прыгажосці.
Абсталяванне: падручнік, канверт з подпісамі, карткі з новымі словамі, імянныя сонейкі, карткі плана
1. Ляшчынская, В.А. Методыка выкладання беларускай мовы / В.А. Ляшчынская, З.У. Шведава. – Мінск: РІВШ, 2007. – 252 с.
2. Прыкладнае каляндарна-тэматычнае планаванне па вучэбным прадмеце “Литаратурнае чытанне” на 2016/2017 навучальны год (2-4 клас агульнаадукацыйных устаноў з беларускай і рускай мовамі навучання). - Мінск : Нацыянальны інстытут адукацыі, 2016. – 92 с.
3. Тамашэвіч, З.М. Развіццё вуснага маўлення вучняў у працэсе інтэрактыўнай дзейнасці / З.М. Тамашэвіч [Электронны рэсурс]. – Рэжым доступу: http://www.elib.grsu.by/katalog/168106-372986.pdf. – Дата доступу: 12.05.2017.