1. Артур Вольскі для дашкольнікаў. Кароткі аналіз вершаваных кніг: “Дзедаў госць”, “Рагатка”, “Чарнічка”, “Лясныя мастакі”, “Сонца блізка ўжо зусім”, “Ізумрудны горад, дзе ты”. Наватарскія пошукі у галіне жанраў і тэм.
2. Дзейнасць першых беларускіх паэтаў (А. Багрым, Ф. Багушэвія, Я. Лучына, А.Гурыновіч і іншыя). Значэнне першых беларускіх чытанняў у развіцці беларускай літаратуры.
1. Артур Вольскі для дашкольнікаў. Кароткі аналіз вершаваных кніг: “Дзедаў госць”, “Рагатка”, “Чарнічка”, “Лясныя мастакі”, “Сонца блізка ўжо зусім”, “Ізумрудны горад, дзе ты”. Наватарскія пошукі у галіне жанраў і тэм.
Першы літаратурны Твор надрукаваў у 1936 годзе. У 1958 годзе выйшаў першы паэтычны зборнік А. Вольскага "Водбліскі далёкіх маякоў" і кніжка вершаў для дзяцей "Дзедаў госць". Ён выступаў і як перакладчык твораў рускіх, літоўскіх, латышскіх і ўкраінскіх паэтаў. Адзін з заснавальнікаў часопіса “Вясёлка” і стваральнік падручніка беларускай мовы “Беларусачка”. Узнагароджаны ордэнамі "Знак пашаны", Айчыннай вайны 2-ой ступені, медалямі, Ганаровай граматай Вярхоўнага Савета БССР, Граматай Вярхоўнага Савета БССР, Ганаровай граматай Вярхоўнага Савета Малдаўскай ССР.
Памёр пісьменнік у 2002 годзе ў Мінску. Не так часта можна сустрэць кнігу, аўтар якой адначасова выступіў бы ў дзвюх іпастасях – і як паэт, і як празаік. Тым не менш пісьменнікі, якія валодаюць сапраўдным талентам, адважваюцца на такі крок, асабліва калі пішуць для дзяцей. Прыклад таму – кніга Артура Вольскага “Рагатка”, што выйшла яшчэ ў 1971 годзе. Зборнік “Рагатка” атрымаўся не толькі займальным. Ён пашырае кругагляд дзяцей, вучыць дабрыні, шчырасці, справядлівасці, як гэта і павінна быць у кнігах для маленькіх чытачоў, што толькі пачынаюць жыццё. Калі А. Вольскі напісаў сваю “Рагатку”, ён ужо быў не навічком у дзіцячай літаратуры.
2. Дзейнасць першых беларускіх паэтаў (А. Багрым, Ф. Багушэвія, Я. Лучына, А.Гурыновіч і іншыя). Значэнне першых беларускіх чытанняў у развіцці беларускай літаратуры.
Лiтаратура другой паловы 17 – 18ст. мела пераходны характар. Нараджалiсь новыя жанры – гумарыстычная i парадыйна-сатырычная паэзiя, iнтэрмедыя, камедыя.
У 18ст. пачынаюць з´яӯляцца такiя драматычныя творы, як школьная драма-маралiтэ, iнтэрмедыя, камедыя i батлейка. Набiрае моц беларускамоӯная бурлескная i парадыйная паэзiя. Адзнакамi бурлескнага стылю з´яӯляецца перадача традыцыйна высокiх тэм сродкамi бытавога апавядання цi анекдота, схiльнасць да грубага камiзму, да шаржу, знарочыстая несур´ёзнасць аповеду. Бурлеск сустракаецца i ӯ пазнейшыя часы у творах Дунiна-Марцiнкевiча i пазней – у Францiшка Багушэвiча.
У беларускай лiтаратуры 19ст. наступае новы этап развiцця лiт-ры. У iм вылучаюць дарэформенны перыяд (да зямельнай рэформы 1861г) i пасля паӯстання 1863. пад кiраӯнiцтвам К. Калiноӯскага. Забарона беларускай мовы 1865г.
Пiсьменнiкi гэтага перыяда – Паӯлюк Багрым, Ян Баршчэӯскi, Ян Чачот, Уладзiслаӯ Сыракомля, Вiнцэнт Дунiн-Марцiнкевiч, Францiшак Багушэвiч, Адам Гурыновiч, Янка Лучына.