Сучасны ўрок: асобасна-арыентаваны падыход
ГрГУ им.Я.Купалы (Гродненский государственный университет)
Курсовая работа (проект)
на тему: «Сучасны ўрок: асобасна-арыентаваны падыход»
по дисциплине: «Педагогика»
2021
45.00 BYN
Сучасны ўрок: асобасна-арыентаваны падыход
Тип работы: Курсовая работа (проект)
Дисциплина: Педагогика
Работа защищена на оценку "8" без доработок.
Уникальность свыше 60%.
Работа оформлена в соответствии с методическими указаниями учебного заведения.
Количество страниц - 29.
В работе также имеется следующее приложение:
ПРИЛОЖЕНИЕ А Анкета для ацэнкі ўзроўню школьнай матывацыі Н. Лусканавай.
Поделиться
УВОДЗІНЫ
ГЛАВА 1. ТЭАРЭТЫЧНЫЯ АСНОВЫ АСОБАСНА-АРЫЕНТАВАНАГА НАВУЧАННЯ НА І СТУПЕНІ АГУЛЬНАЙ СЯРЭДНЯЙ АДУКАЦЫІ
1.1. Псіхалагічныя асаблівасці развіцця вучняў на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі
1.2. Сутнасць і структура асобасна-арыентаванага навучання
1.3. Урок як форма рэалізацыі асобасна-арыентаванага навучання ў вучняў на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі
ВЫНІКІ ПА ГЛАВЕ 1
ГЛАВА 2. РЭАЛІЗАЦЫЯ АСОБАСНА-АРЫЕНТАВАНАГА ПАДЫХОДУ Ў НАВУЧАННІ НА І СТУПЕНІ АГУЛЬНАЙ СЯРЭДНЯЙ АДУКАЦЫІ
2.1. Прадстаўленасць у падручніках заданняў і практыкаванняў для рэалізацыі асобасна-арыентаванага падыходу
2.2. Тэхналогія правядзення асобасна-арыентаванага ўрока
2.3. Аптымізацыя асобасна-арыентаванага развіцця вучняў
ВЫНІКІ ПА ГЛАВЕ 2
ЗАКЛЮЧЭННЕ
СПІС ВЫКАРЫСТАНЫХ КРЫНІЦ
УВОДЗІНЫ
Перад школай XXI стагоддзя стаіць нялёгкая задача – выхаванне ўсебакова развітой асобы. Згодна з адукацыйным стандартам школьнай адукацыі, якія вызначаюць мэту адукацыі як рознабаковае развіццё і сацыялізацыю навучэнцаў у адпаведнасці з яго ўзроставымі і індывідуальнымі магчымасцямі, здольнасцямі і патрэбамі, акцэнт ставіцца на стварэнне ўмоў для сацыялізацыі і самаразвіцця асобы навучэнцаў, а таксама для развіцця іх творчых здольнасцяў.
Рэалізацыя напрамкаў выкладзеных у адукацыйным стандарце прадугледжвае пабудову адукацыйнага працэсу з улікам формаў арганізацыі адукацыйнага працэсу на аснове асобасна-арыентаванага падыходу.
Актуальнасць дадзенай працы вызначана імкненнем грамадства да гуманістычнай адукацыі і пераходам на асобасна-арыентаваную сістэму навучання, заснаваную на выхаванні індывідуальнасці, усвядомленасці ў вучэбнай дзейнасці і суб'ектнасці навучання.
Аб’ектам даследавання з’яўляецца навучанне на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
Прадмет даследавання асобасна-арыентаваны падыход у арганізацыі навучання на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
Мэта даследавання – вызначыць сутнасць асобасна-арыентаванага падыходу ў арганізацыі навучання на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
У рамках дасягнення мэты былі вызначаны наступныя задачы:
1. Выявіць псіхалагічныя асаблівасці развіцця вучняў на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
2. Прааналізаваць сутнасць і структуру асобасна-арыентаванага навучання;
3. Разгледзець урок як форму рэалізацыі асобасна-арыентаванага навучання ў вучняў на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
ГЛАВА 1. ТЭАРЭТЫЧНЫЯ АСНОВЫ АСОБАСНА-АРЫЕНТАВАНАГА НАВУЧАННЯ НА І СТУПЕНІ АГУЛЬНАЙ СЯРЭДНЯЙ АДУКАЦЫІ
1.1. Псіхалагічныя асаблівасці развіцця вучняў на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі
Малодшы школьны ўзрост - перыяд назапашвання, ўвабрання і набыцця ведаў. У гэтым узросце перайманне шматлікіх выказванняў і дзеянняў з'яўляецца значным умовай інтэлектуальнага развіцця. Асаблівая ўражлівасць, накіраванасць разумовай актыўнасці малодшых школьнікаў на паўтор, ўнутранае прыняцце стварае падыходныя умовы для развіцця і ўзбагачэння псіхікі [2, c. 42-58].
Такім чынам, паступленне ў школу спрыяе фармаванню патрэбы ў прызнанні і пазнанні, у развіцці пачуцці асобы.
Малодшы школьны ўзрост з’яўляецца сенсітыўным перыядам для развіцця творчых здольнасцей. Згодна з Л. С. Выгоцкім, з пачаткам школьнага навучання мысленне займае цэнтральнае месца ў свядомай дзейнасці дзіцяці. Развіццё славесна-лагічнага, разважальнага мыслення, якое адбываецца ў працэсе засваення навуковых ведаў, перабудоўвае і ўсе іншыя пазнавальныя працэсы: памяць у гэтым узросце становіцца мысленнай, а ўспрыманне думаючым [3, c. 67-81].
Мысленне вучняў на І ступені агульнай сярэдняй адукацыі адрозніваецца высокім тэмпам развіцця. У гэтым узросце адбываюцца структурныя і якасныя пераўтварэнні ў інтэлектуальных працэсах; актыўна развіваюцца наглядна-дзейснае і наглядна-вобразнае мысленне.
З моманту паступлення ў школу ўзнікае славесна-лагічнае мысленне. Пераход да гэтай формы мыслення звязаны са змяненнем яго зместу: цяпер гэта ўжо не канкрэтныя ўяўленні, якія маюць наглядную аснову і якія адлюстроўваюць знешнія прыметы прадметаў, а паняцці, якія адлюстроўваюць найбольш істотныя ўласцівасці прадметаў і з’яў і суадносіны паміж імі.
ГЛАВА 2. РЭАЛІЗАЦЫЯ АСОБАСНА-АРЫЕНТАВАНАГА ПАДЫХОДУ Ў НАВУЧАННІ НА І СТУПЕНІ АГУЛЬНАЙ СЯРЭДНЯЙ АДУКАЦЫІ
2.1. Прадстаўленасць у падручніках заданняў і практыкаванняў для рэалізацыі асобасна-арыентаванага падыходу
Сучасныя падручнікі павінны адпавядаць мэтам асобасна-арыентаванага падыходу, таму іх практыкаванні павінны:
1) Ствараць атмасферу зацікаўленасці і эмацыйнага настрою на працу ўсіх вучняў на ўроку.
2) Выкарыстоўваць праблемныя творчыя заданні.
3) Выкарыстоўваць розныя спосабы выканання заданняў без страху памыліцца, даць няправільны адказ,
4) Заахвочваць імкненне навучэнца знайсці свой спосаб працы (рашэння задачы).
5) Ацэньваць (заахвочваць) пры апытанні на ўроку не толькі правільныя адказы, але і самастойнасць, арыгінальнасць спосабу выканання задання.
Сучасныя падручнікі прадсталены комплексам практыкаванняў славесна-лагічнага характару, у якіх тэкст служыць асновай для правядзення ўрока.
З апорай на яго ўтрыманне могуць праводзіцца ўсе наступныя структурныя этапы ўрока: хвілінка чыстапісання, слоўнікавая праца, паўтор, замацаванне вывучанага матэрыялу. Навучэнцы ўспрымаюць тэкст на слых. Першапачаткова гэта тэксты невялікія па аб'ёме. Да тэксту падыдуць заданні, прадсталеныя ў падручніку “Навакольны свет” для 2 кл [11, c. 14]:
Воўк і заяц зрабілі норы пад карэннямі сасны і елкі. Заячая норка не пад елкай.
Вызначце, у якім месцы кожны звер зладзіў сабе жыллё?
Літару, з якой будзем працаваць на хвілінку чыстапісання, вы знойдзеце ў адным з слоў лагічнага практыкаванні. Гэтае слова-назва жывёлы. У ім адзін склад. Літара, якую будзем пісаць, у гэтым слове пазначае глухой парны цвёрды согл. гук.
ЗАКЛЮЧЭННЕ
Асобасна-арыентаваная падыход прадстаўляе такі тып ўзаемадзеяння, у якім асоба педагога і вучня выступаюць як суб'екты, мэтай адукацыі з'яўляецца развіццё асобы дзіцяці, яго індывідуальнасці і непаўторнасці; у працэсе ўзаемадзеяння прадастаўляецца дзецям свабода выбару дзейнасці, спосабу дзейнасці, матэрыялу, партнёра па дзейнасці; кожнаму дзіцяці ствараецца сітуацыя поспеху.
Для рэалізацыі асобасна-арыентаванага урока патрабуецца ўлічваць наступныя падыходы: выкладанне навучальнага матэрыялу павінна быць накіравана на інтэграванне яго зместу, ўсталяванне межпрадметных сувязяў, ўзбагачэнне асабістага вопыту кожнага вучня, навучальны матэрыял павінен даваць магчымасць выбару пры выкананні заданняў і вырашэнні задач, стымуляванне самастойнага выбару і выкарыстання істотных спосабаў засваення вучэбнага матэрыялу.
Навучальны матэрыял і прыёмы вучэбнай работы павінны быць дастаткова (але не празмерна) разнастайныя. Разнастайнасць забяспечваецца не толькі сутыкненнем навучэнцаў з рознымі аб'ектамі ў ходзе навучання, але і тым, што ў адным і тым жа аб'екце можна адкрываць новыя бакі.
Вынікам паспяховай педагагічнай дзейнасці стане развіццевае асяроддзе, дзе асоба з яе магчымасцямі і здольнасцямі: адчувае сябе камфортна, упэўнена; праяўляе пасільную актыўнасць; паспяховая; мэтанакіраваная і гатовая да ўдасканалення.
1. Вардянян А.У., Варданян Г.А. Сущность учебной деятельности при формировании творческого мышления учащихся // Формирование творческого мышления школьников в учебной деятельности. Уфа, 1985.
2. Водяха Ю. Е., Водяха С. А. Психология младшего школьника: учебно-методическое пособие / Урал. гос. пед. ун-т . – Екатеринбург, 2018 – 231 с.
3. Выготский, Л. С. Педагогическая психология: Учебник для высших учебных заведений / Л. С. Выготский. – М.: Инфра-М, 2011. – 487 с.
4. Гальперин П.Я. Методы обучения и умственное развитие ребенка. М., 1985.
5. Ильясов И.И. Структура процесса учения. М., 1986.
6. Лусканова Н.Г. Пути психологической коррекции аномалий развития личности. В сб.: Здоровье, развитие, личность. М.: Медицина, 1990.
7. Маркова А.К., Матис Т.А., Орлов А.Б. Формирование мотивации учения. М., 1990.
8. О новых программах, параллельных курсах и учебно-методических комплектах для начальной школы // Начальная школа. 1996. № 10. С. 2-76;
9. Полат, Е. С. Личностно ориентированные технологии обучения / Е. С. Полат // Новые педагогические информационные технологии в системе образования: учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повыш. квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева, А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат. - М. : Изд центр «Академия», 2000. - С. 203-247.
10. Соловьева, О. М. Психология развития творчества / О. М. Соловьева. – М., 2010. – 748 с.
11. Трафимова Г.В. Человек и мир. 2 класс. М: Адукацыя і выхаванне, 2017. – 144 с.
12. Утёмов В. В. Структура креативного урока по развитию творческой личности учащихся в педагогической системе НФТМ-ТРИЗ // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2013. – Т. 3.
13. Цыбульская, С. І. Выкарыстанне сучасных адукацыйных тэхналогій на ўроках беларускай мовы і літаратуры / С. І. Цыбульская. - Мінск : Сэр-Віт, 2006. - 208 с
14. Эльконин Д.Б. Психология обучения младшего школьника. М., 1974.
15. Якиманская, И. С. Личностно-ориентированное обучение в современной школе / И. С. Якимская. – М.: Просвещение, 1996. – 244 с.
16. Яленскі, М. Г. Лінгвадыдактычная парадыгма асобасна арыентаванага навучання мове ў сучаснай школе. – Мн., 2002.
Работа защищена на оценку "8" без доработок.
Уникальность свыше 60%.
Работа оформлена в соответствии с методическими указаниями учебного заведения.
Количество страниц - 29.
В работе также имеется следующее приложение:
ПРИЛОЖЕНИЕ А Анкета для ацэнкі ўзроўню школьнай матывацыі Н. Лусканавай.
Не нашли нужную
готовую работу?
готовую работу?
Оставьте заявку, мы выполним индивидуальный заказ на лучших условиях
Заказ готовой работы
Заполните форму, и мы вышлем вам на e-mail инструкцию для оплаты