Дамашняя кантрольная работа
Спіс выкарыстаных крыніц
Дамашняя кантрольная работа
1. Адзначце складаныя прыметнікі, якія пішуцца разам:
1) вакальна_сімфанічны;
2) горка_кіслы;
3) трыццаці_градусны;
4) моцна_дзеючы;
5) усходне_еўрапейскі.
2. Адзначце словы, утвораныя спосабам асноваскладання:
1) светапогляд;
2) маладаступнасць;
3) плашч-палатка;
4) жалезабетонны;
5) хлебазавод.
3. Адзначце абстрактныя назоўнікі:
а) бег;
б) дабрыня;
в) дзяцел;
г) духі;
д) кніга;
е) мёд;
ж) пшаніца;
з) смутак;
і) чарніцы;
к) аспірын;
л) асфальт;
м) завея;
н) няволя;
о) сад;
п) хлеб;
р) цеплыня.
4. Адзначце сказы, у якіх выдзеленыя словы выдзяляюцца з двух бакоў коскамі:
а) У непрыкметнай лясной вёсачцы каля вялікай ракі жыве не старая яшчэ жанчына;
б) У сакавіку здараецца ноччу ідзе дождж;
в) Убачыўшы, што сабака нешта пачуў, чалавек насцярожыўся і трымаючы стрэльбу напагатове пачаў паціху набліжацца;
г) У лесе было сыра і нават зябка;
д) О журавы ляціце сваёй дарогай, вясёлай і шумнай, як крыгаход!
5. Адзначце словы, у якіх на месцы пропуску пішацца літара й:
1) вы…грыш;
2) дэз…нфекцыйны;
3) за…граць;
4) за…льсніцца;
5) па…менна.
6. Адзначце прыклады, у якіх дапушчаны памылкі ў напісанні, скланенні ці ўжыванні лічэбнікаў:
1) адзінаццацю;
2) дзвюма;
3) трымя;
4) шасцёра;
5) тры пятых.
7. Адзначце складаныя бяззлучнікавыя сказы, у якіх на месцы пропуску трэба паставіць працяжнік:
1) Мінулася поле_ пачынаўся рэдкі лясок;
2) Ціха_ пагодлівы вечар;
3) Ціха булькатала вада ў канаве, сыпалася лісце, чырыкалі недзе вераб’і_ усё гэта было такім звыклым, добрым, прыгожым;
4) Умеў памыліцца_ умей і паправіцца.
8. Складзіце тэкст (10-15 сказаў) на тэму: “Я – выхавацель”.
Ответ
1. 3, 4, 5
2. 2, 3
8. Ва ўсе часы відавочнай з’яўляецца праблема неабходнасці якаснага дашкольнага выхавання і адукацыі дзяцей. Навучанне і выхаванне ва ўстановах дашкольнай адукацыі павінна аб’ядноўвацца ў цэласны адукацыйны працэс на аснове духоўна-маральных і сацыякультурных каштоўнасцяў, а таксама прынятых у грамадстве правілаў і нормаў паводзінаў. У названым працэсе варта ўлічваць інтарэсы маленькай асобы, сям’і, грамадства; фарміраваць агульную культуру асобы дзяцей. Развіваць іх сацыяльныя, маральныя, эстэтычныя якасці, ініцыятыўнасць, самастойнасць і адказнасць дзіцяці. І таму мне, як сучаснаму педагогу неабходна ўносіць інавацыйныя пераўтварэнні, звязаныя з укараненнем новых праграм і тэхналогій.
1. Правілы беларускай арфаграфіі і пунктуацыі. 3-е выд., стэр. – Мінск: Нац. цэнтр прававой інфармацыі Рэсрублікі Беларусь, 2011. – 144 с.
2. Кандраценя, І.У. Сучасная беларуская арфаграфія: акадэмічны даведнік / І.У. Кандраценя, Л.П. Кунцэвіч, А.А. Лукашанец. – Мінск: Аверсэв, 2012. – 272 с.
3. Грыгор’ева, Л.М. Сучасная беларуская мова / Л.М. Грыгор’ева. – Мінск: Вышэйшая школа, 2010. – 624 с.